Nytt mail till vår kontaktperson på Västtrafik

Hej!

Hur gick det fortsättningsvis med detta ärende?

Igår, torsdag, efter kl 17.00 fick vi en offert på dagtrafiken på linje 294. Offert på övriga trafiken lyser fortfarande med sin frånvaro. När vår tjänsteman idag skall bekräfta offerten är vederbörande inte på arbetet. Efter ett flertal timmars ringande till olika personer på Västtrafik verkar det nu som att det löst sig och att bussen fortsättningsvis kommer att rulla på dagtid.

Jag undrar dock fortfarande:

Måste det ta så lång tid att ta fram dessa offerter?
Västtrafik måste väl också vara medvetna om att turlistan ändras den 15 december, på söndag, och att dessa frågor måste lösas innan dess.
Efter ett sent besked från Västtrafik om nedläggning av vissa turer har det nu gått två månader. Är detta ett bra bemötande?
Gynnar detta att människor vill resa kollektivt med den osäkerheten in i det sista?

Jag har ställt frågor om bemötande till både Leif Blomqvist i fullmäktige och till Lars Backström på DKR. Jag kan konstatera att Ni har mycket kvar att leva upp till för både resenärer och kommuner.

Med hopp om att de två återstående offerterna kommer snart så önskar jag Er en God Jul.

Med vänliga hälsningar

Arne Lernhag
Ordförande Kommunstyrelsen
Öckerö kommun

Kommentera